В последните години Airbnb и Booking се превърнаха в гиганти за резервации на хотели, хостели, къщи за гости и апартаменти по цял свят. Надали има дестинация, за която да си помислите и да не откриете място за настаняване в един от двата сайта.

Естествено, всеки от тях предлага различни услуги. Booking е съсредоточен в предлагането на хотели, хостели, апартаменти, наем на кола, полети и др. Най-кратко казано, Booking става и за семейно, лично пътуване и за бизнес такова.

Airbnb, от своя страна, предлага апартаменти/къщи. В много случаи те са притежание на частно лице, което отдава дома си за настаняване в съответния град за кратък период от време.

Една от основните разлики е в таксите. Booking взема комисионна само от хотелите, хостелите и т.н., докато Airbnb събира такси и от двете страни – и настаняващите, и настаняваните.

За вас като домакин няма голяма разлика, така че може да обявите апартамента си не само в Airbnb, но и в Booking.

Преди да решите къде да пуснете мястото за настаняване, дали да е само в едната, или само в другата платформа, има няколко стъпки, които да следвате и няколко решения, които да вземете. Ето кои са те!

  1. Инвестиция

Това, което имаме предвид тук е да решите дали да инвестирате в апартамент, който после да давате под наем и така да го изплащате или да използвате вече съществуващ.

Краткият отговор е – решението е ваше. От това, което обаче се вижда на пазара, спокойно можете да се спрете на първия вариант. Инвестицията в недвижимо имущество, особено в големите градове, винаги е добра идея. Търсенето и предлагането на места за отсядане е голямо, така че със сигурност ще си възвърнете вложеното.

  1. Правила

Запознайте се детайлно с правилата за отдаване в двете платформи, както и със законовите данъчни постановки. Може да се консултирате с една от многото агенции, които вече съществуват на пазара и които ще ви помогнат да решите кога, къде и как да предлагате имотите си за краткосрочно наемане.

  1. Самостоятелно отдаване или чрез агенция

Още преди да сте започнали да подготвяте имота е хубаво да решите дали да действате самостоятелно ли чрез агенция.

Предимствата на агенцията са, че:

  • Те знаят какво правят и как да го направят.
  • Вие се включвате в процеса дотолкова доколкото трябва да осъществявате контрол върху дейността на агенцията (от време на време, естествено, иначе какъв е смисълът от нея?).
  • Имате време да се занимавате с друг бизнес или друга работа.
  • Агенциите предлагат пакети услуги, от които може да избирате – от създаване на обява и снимки до цялостна поддръжка, почистване и пр.

Недостатъци на агенцията:

  • Вие не контролирате напълно нещата. Ако това е проблем, разбира се.
  1. Оборудване и мебелировка

Тук трябва да запомните едно нещо – този апартамент ще се отдава под наем, в него ще влизат много и различни хора, някои с деца, други млади и готови за купон. Не обзавеждайте жилището със скъпи вещи и оборудване. Направете си застраховка, независимо от условията и услугите, които ви предлагат платформите.

Естествено, в зависимост от целевите клиенти, трябва да го направите привлекателно за тях.

  1. Изисквания и правила

Хубаво е предварително да заложите правила и изисквания към гостите, за да не оставате неприятно изненадани. Не че това може да ви предпази напълно, но със сигурност ще помогне.

***

Каквото и да решите и където и да регистрирате апартамента си, проучете въпроса внимателно, направете разчети и се консултирайте. Разгледайте какво се предлага на пазара и изчистете идеята в главата си. Успех и се надяваме да ви посетим скоро!